Supervision

For at sikre en høj kvalitet i det pædagogiske arbejde og understøtte medarbejdernes faglige refleksion og udvikling, prioriterer vi på Dagskolen Ternen supervision som en fast og værdifuld del af vores praksis.

Hvert team modtager 5 supervisionsgange pr. halvår med en ekstern psykolog, der har specialiseret viden inden for blandt andet neuropædagogik, mentaliseringsbaseret pædagogik, Low Arousal og narrative perspektiver. Supervisionen tilrettelægges i tæt dialog med teamet og har fokus på både elevernes udvikling og det fælles pædagogiske ståsted.

Ud over de faste supervisionsforløb tilbyder vi også:

  • Mulighed for individuel supervision, hvis en medarbejder står i en særlig kompleks situation, som kræver fordybet sparring og støtte.
  • Akut faglig sparring, når der opstår akutte eller belastende forløb i hverdagen, hvor hurtig afklaring eller støtte er nødvendig.
  • Systematiske observationer i klasserne, hvor den eksterne psykolog observerer konkrete undervisnings- og samspilssituationer som grundlag for praksisnær supervision og refleksion.

Supervisionen er med til at styrke både faglighed, arbejdsmiljø og fælles retning i det pædagogiske arbejde. Det er en vigtig del af vores bestræbelse på at give hvert barn de bedst mulige betingelser for udvikling og trivsel – i et behandlings- og undervisningsmiljø, hvor de voksne er tydelige, reflekterede og i kontinuerlig udvikling.